معرفی بهترین کتاب مدیریت

معرفی کتاب‌های مدیریت

اگر تبدیل شدن به یک مدیر موفق کار آسانی بود، همه به‌راحتی می‌توانستند مدیر باشند. پس بیایید کمی واقع‌بین باشیم و قبول کنیم که مدیریت کار سختی است و می‌تواند بسیار استرس‌زا باشد. افرادی که قصد دارند چنین مسئولیت بزرگی را به عهده بگیرند، باید با چالش‌های متعددی روبرو شوند. شاید تصور کنید مدیریت فقط این است که ۲۴ ساعته کار کنید و بار تمام کارهای شرکت را شما به دوش بکشید.

اما این‌طور نیست! اگر می‌خواهید یک مدیر موفق شوید باید تمرکز شما روی بهبود ویژگی‌های فردی خودتان باشد تا بتوانید از روش‌های جدید و نوآورانه برای انتخاب مسیرهای تازه و رسیدن به موفقیت استفاده کنید.

برای رسیدن به این هدف استفاده از بهترین کتاب مدیریت می‌تواند به شما کمک کند تا استراتژی‌های جدید برای رشد در زمینه شغلی خود پیدا کنید. درست است که چنین دستاوردهایی یک شبه اتفاق نمی‌افتند، اما با مطالعه کتاب‌های برتر در زمینه مدیریت که الهام بخش سفر مدیران موفق دنیا به‌سوی اهدافشان بوده‌اند، می‌توان راحت‌تر این مسیر را طی نمود.

کتاب اصل گرایی

اصل گرایی - یزد بوک

 عنوان:

 اصل گرایی – جستجوی قاعده مند بایسته‌ها

 مؤلفان:  گِرگ مک کویین
 تاریخ چاپ اول:  ۱۴۰۱
 زبان اصلی:  انگلیسی

خرید کتاب اصل گرایی

گِرگ مک کویین چندین کتاب در زمینه مدیریت دارد که در رابطه با اصل گرایی و جستجوی قاعده‌مند بایسته‌ها نوشته شده‌اند. این نویسنده توانمند در کتاب خود روش‌های استفاده درست از زمان را به خوانندگان آموزش می‌دهد تا بتوانند در طول روز به‌جای اهمیت دادن به کارهای جزئی به کارهای مهم‌تر اهمیت بدهند و درست از زمان خود استفاده کنند.

هرچه انسان بتواند کارهای روزانه خود را بهتر مدیریت کند، می‌تواند روی کارهای بزرگ‌تر تمرکز بیشتری داشته باشد و به دستاوردهای بهتری برسد. منظور از کنار گذاشتن کارهای جزئی و تمرکز روی کارهای اصلی این نیست که کمتر کار کنیم. بلکه هدف این کتاب این است که افراد موفق بدون اینکه فکر خود را درگیر کارهای کم اهمیت کنند، مستقیم به سراغ اصل ماجرا می‌روند و کارهای ضروری را انجام می‌دهند.

کتاب مدیران بزرگ به دنیا نمی‌آیند، ساخته می‌شوند

مدیران بزرگ به دنیا نمی‌آیند، ساخته می‌شوند - یزد بوک

 عنوان: مدیران بزرگ به دنیا نمی‌آیند، ساخته می‌شوند
 مؤلفان: جولی ژو
 تاریخ چاپ اول:  ۱۴۰۰
 زبان اصلی:  انگلیسی

خرید کتاب مدیران بزرگ به دنیا نمی‌آیند، ساخته می‌شوند انتشارات نشر نوین

با مطالعه کتاب مدیران بزرگ ساخته می‌شوند نوشته جولی ژو، یاد می‌گیرید زمانی که همه چشم‌ها به شماست، چه‌کار باید بکنید. نویسنده این کتاب زمانی که ۲۵ سال داشت به‌عنوان مدیر یک شرکت کوچک انتخاب شد و درحالی‌که هیچ تجربه‌ای درباره مدیریت نداشت، توانست با استفاده از ایده‌های خلاقانه خود، یک مدیر موفق شود.

او تجربیات خود را در این کتاب با دیگران به اشتراک گذاشته است تا بتوانند از تجربیات چندین ساله او در قالب این کتاب مدیریت استفاده کنند. جولی ژو معتقد است که هیچ مدیر موفقی از ابتدا مدیر نبوده و به‌مرورزمان توانسته با چالش‌های پیش روی خود مقابله کند و به یک مدیر موفق تبدیل شود.

کتاب شجاعانه رهبری کن

شجاعانه رهبری کن - یزد بوک

 عنوان:

شجاعانه رهبری کن

 مؤلفان:  برنه براون
 تاریخ چاپ اول:  ۱۴۰۱
 زبان اصلی:  انگلیسی

خرید کتاب شجاعانه رهبری کن انتشارات لیوسا

خانم برنه براون یکی از نویسندگان زنی است که توانسته در کتاب خود با نام شجاعانه رهبری کن، نکات مهم برای ایستادن در جایگاه یک رهبر توانمند را به‌خوبی به تصویر بکشد. این نویسنده فرانسوی معتقد است که مدیران باید افراد شجاعی باشند. البته نه به این معنا که از هیچ‌چیز نترسند. بلکه باید بدون استرس و شجاعانه کارهای خود را مدیریت کنند. افرادی که بتوانند با چالش‌های ساده پیش روی خود مقابله کنند، خیلی راحت‌تر می‌توانند روی دیگران تأثیر بگذارند و عملکرد خود را بهبود ببخشند.

بیشتر بخوانید
بهترین کتاب های روانشناسی عزت نفس

این نویسنده فرانسوی در بخش‌هایی از کتاب خود به مهارت‌هایی اشاره می‌کند که یک رهبر باشهامت باید داشته باشد. این مهارت‌ها عبارت‌اند از: زندگی کردن بر اساس ارزش‌ها، توانایی آسیب‌پذیری، توانایی اعتماد کردن به دیگران و یاد گرفتن اینکه چگونه بااقتدار از جای برخیزیم و کار خود را آغاز کنیم. این کتاب توسط خانم مرجان فرجی ترجمه شده است و در کتاب فروشی‌های معتبری چون فروشگاه اینترنتی یزد بود موجود است.

کتاب رهبری

رهبری - یزد بوک

 عنوان:

شجاعانه رهبری کن

 مؤلفان:  برنه براون
 تاریخ چاپ اول:  ۱۴۰۱
 زبان اصلی:  انگلیسی

خرید کتاب رهبری انتشارات آتیسا

خرید کتاب رهبری انتشارات کوله پشتی

الکس فرگوسن مربی معروف تیم منچستر یونایتد انگلستان که لقب سر را از ملکه انگلستان دریافت نموده، یکی از مردان موفقی است که توانسته در تاریخ فوتبال انگلستان تأثیرهای مهمی داشته باشد. این مربی شناخته شده پس‌ازاینکه شغل مربیگری را کنار گذاشت، کتابی با عنوان رهبری منتشر کرد که حاوی تجربیات مهم او در دوران مربیگری فوتبال بود. این کتاب همچنان به‌عنوان یک تجربه موفق در زمینه تسلط بر مدیریت شناخته می‌شود و برای افرادی که می‌خواهند جزو رهبران و مدیران موفق باشند، گزینه بسیار مناسبی است.

کتاب از خوب به عالی

از خوب به عالی - یزد بوک

عنوان:

از خوب به عالی

 مؤلفان: جیم کالینز
 تاریخ چاپ اول:  ۱۴۰۱
 زبان اصلی:  انگلیسی

خرید کتاب از عالی به خوب انتشارات آوین

خرید کتاب از عالی به خوب انتشارات نسل نو اندیش

خرید کتاب از عالی به خوب انتشارات هورمزد

خرید کتاب از عالی به خوب انتشارات آرایان

خرید مینی کتاب از عالی به خوب انتشارات نشر مات

خرید مینی کتاب از عالی به خوب انتشارات آتیسا

وقتی صحبت از بهترین کتاب مدیریت باشد، کتاب از خوب به عالی نوشته جیم کالینز می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد. این نویسنده معروف معتقد است که برای تبدیل شدن به یک مدیرعامل موفق و پیشرفت در زمینه کسب و کار، باید از روند پیشرفت دیگران الگوبرداری نمود. در این کتاب روند رشد ۱۱ شرکت به‌صورت جداگانه مورد بررسی قرار گرفته‌اند و نشان می‌دهد که چگونه این شرکت‌ها توانسته‌اند پس از طی مراحل مختلف از خوب بودن به طرف عالی شدن پیش بروند. این کتاب با دقت بی‌اندازه‌ای ‌فعالیت‌های شرکت‌های بزرگ را بررسی نموده و به نکات مهمی که مدیران باید به آن‌ها توجه کنند، اشاره نموده است.

کتاب رهبران آخر غذا می‌خورند

رهبران آخر غذا می‌خورند - یزد بوک

عنوان:

رهبران آخر غذا می‌خورند

 مؤلفان: سایمون سینک
 تاریخ چاپ اول:  ۱۴۰۰
 زبان اصلی:  انگلیسی

خرید کتاب از عالی به خوب انتشارات آریانا قلم

خرید مینی بوک کتاب از عالی به خوب انتشارات نشر مات

سایمون سینک یک کتاب موفق دیگر نیز در زمینه مدیریت دارد که با نام رهبران آخر غذا می‌خورند در بین علاقه‌مندان به کتاب شناخته می‌شود. این کتاب که درباره سختی‌هایی است که مدیران باید تحمل کنند، راهکارهایی را ارائه می‌کند تا نشان دهد چگونه یک مدیر می‌تواند مشکلات بیشتری را از سر راه خود بردارد و با استفاده از راه‌حل‌های آسان به اهداف خود برسد.

یک مدیر موفق نقش مهمی در ایجاد همکاری بین اعضای گروه و کل مجموعه شرکت دارد و این رفتار مدیر است که می‌تواند اعضای گروه را در کنار یکدیگر نگه دارد. تأکید اصلی این کتاب بر نقش مدیران و رهبرانی است که بدون در نظر گرفتن سود شخصی خود به دیگران خدمت‌رسانی می‌کنند و می‌توانند یک مجموعه موفق داشته باشند.

کتاب شرکت خلاقیت

شرکت خلاقیت - یزد بوک

عنوان:

شرکت خلاقیت

 مؤلفان: اد کتمول
 تاریخ چاپ اول:  ۱۴۰۰
 زبان اصلی:  انگلیسی

خرید کتاب از عالی به خوب انتشارات ملیکان

بیشتر بخوانید
بهترین کتاب تخیلی برای نوجوانان

خرید مینی بوک کتاب از عالی به خوب انتشارات هورمزد

اگر نمی‌دانید چگونه بر نیروهای غیرمنتظره‌ای که بر سر راه الهام بخشی شما قرار می‌گیرند، غلبه کنید، بهتر است کتاب شرکت خلاقیت نوشته اد کتمول را بخوانید. در این کتاب که خاطرات بنیان‌گذار پیکسار است، ایده‌هایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند خلاق‌تر باشید تا بتوانید به موفقیت برسید. درواقع می‌توان گفت که این کتاب به‌نوعی زندگینامه اد کتمول است و حاوی خاطراتی است که او در طی سال‌های فعالیت خود در این شرکت ساخت انیمیشن‌های کامپیوتری داشته است. به خاطر دارا بودن نکات مهم درباره مدیریت و رهبری می‌توان کتاب شرکت خلاقیت را نیز در میان فهرست بهترین کتاب مدیریت قرار داد.

کتاب مهم‌ها را بسنجید

مهم‌ها را بسنجید - یزد بوک

عنوان:

مهم‌ها را بسنجید

 مؤلفان: جان دوئر
 تاریخ چاپ اول: ۱۳۹۷
 زبان اصلی:  انگلیسی

خرید کتاب مهم ها را بسنجید انتشارات نشر نوین

جان دوئر نویسنده این کتاب در نوشته خود توضیح می‌دهد چگونه گوگل و بنیاد گیتس توانستند دنیا را متحول کنند. محمد مهدی محسنی که ترجمه این کتاب را به عهده داشته نیز به توضیح این موارد پرداخته است. در کتاب مهم‌ها را بسنجید، نویسنده نشان می‌دهد چگونه افراد می‌توانند در یک مدت زمان مشخص، بهترین بهره را از روش‌های دقیق و مشخص شده به دست بیاورند.

درواقع تمرکز نویسنده این کتاب بر اهمیت انتخاب یک مدیر است و نشان می‌دهد که چگونه مدیر موفق می‌تواند شرکت را به همه اهداف خود برساند. اجرایی شدن هدف‌ها و رسیدن به موفقیت، تمام چیزی است که هر شرکت بزرگی به آن نیاز دارد و این بدون داشتن یک مدیر موفق و اثرگذار امکان‌پذیر نیست.

کتاب هنر جنگ

هنر جنگ - یزد بوک

عنوان:

هنر جنگ

 مؤلفان: سون تزو
 تاریخ چاپ اول: ۱۳۹۷
 زبان اصلی:  انگلیسی

خرید کتاب هنر جنگ انتشارات بوکتاب

خرید کتاب هنر جنگ انتشارات شاهدخت پاییز

خرید کتاب هنر جنگ انتشارات جامی

سون تزو نویسنده کتاب هنر جنگ، انقلابی در زمینه کتاب‌های مدیریتی محسوب می‌شود. این کتاب که گفته می‌شود قبل از میلاد مسیح نوشته شده، همچنان بین مدیران موفق دست به دست می‌شود و حاوی استراتژی‌های جنگی است که در دوران ما نیز کاربرد دارد. شاید در گذشته این استراتژی‌های جنگی فقط در زمینه نظامی چاره‌ساز بودند، اما امروزه با استفاده از این تکنیک‌ها، می‌توان راهکارهای قانونی برای فروش محصولات، مقابله با رقبا و … پیدا کرد.

در فصل سیزدهم کتاب هنر جنگ یا هنر رزم، نکات بسیار مهمی درباره مقابله با رقبا و پیشی گرفتن از آن‌ها نوشته شده است که می‌تواند به مدیران تازه‌کار کمک کند تا راحت‌تر جایگاه خود را در بین رقبا پیدا کنند.

کتاب با چرا شروع کنید

با چرا شروع کنید - یزد بوک

عنوان:

با چرا شروع کنید

 مؤلفان: سایمان سینگ
 تاریخ چاپ اول: ۱۳۹۷
 زبان اصلی:  انگلیسی

خرید کتاب با چرا شروع کنید انتشارات آموخته

خرید مینی بوک با چرا شروع کنید انتشارات نشر مات

سایمان سینگ، نویسنده مطرحی است که با نوشتن کتاب با چرا شروع کنید توانسته تأثیری که رهبران بزرگ دنیا بر دیگران می‌گذارند را به تصویر بکشد. او نشان می‌دهد که این افراد موفق چگونه می‌توانند الهام بخش دیگران باشند. در این کتاب به چالش‌هایی اشاره می‌شود که مدیران موفق با آن مواجه هستند. به‌عنوان‌مثال قانع کردن افراد دیگر برای انجام کارهایی که به آن اعتقادی ندارند، یکی از چالش‌های پیش روی مدیران است و تنها راه مقابله با این چالش‌ها هم توضیح کامل خواسته‌ها و تصمیمات یک مدیر است.

با مطالعه این کتاب، مدیرانی که قصد دارند در کار خود موفق شوند، می‌توانند نکاتی را آموزش ببینند که با استفاده از آن می‌توانند بازدهی کارمندان خود را افزایش دهند.

بیشتر بخوانید
جملات شاهکار کتاب کیمیاگر

کلام پایانی

اگر می‌خواهید بدانید چگونه می‌توانید به موفقیت برسید و یک مدیر الهام بخش برای دیگران باشید، می‌توانید با مطالعه کتاب‌هایی که در این نوشتار به آن‌ها اشاره کردیم با ویژگی بهترین رهبران دنیا آشنا شوید. نمی‌توان گفت که کدام یک از این کتاب‌ها بهترین کتاب مدیریت هستند. هر کس با توجه به نیازهای خود و ویژگی‌های فردی که دارد، می‌تواند از نکات نوشته شده در این کتاب‌ها الگوبرداری کند. در صورت نیاز به مشاوره برای خرید کتاب‌هایی که در زمینه مدیریت هستند، می‌توانید با کارشناسان ما در بخش فروش فروشگاه آنلاین یزدبوک تماس حاصل فرمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.