معرفی کتاب رمان جنایی

مطالعه رمان جنایی برای اغلب افراد محبوب‌ترین ژانر است. زیرا ماجرا با محوریت حل یک معما و یا کشف حقیقتی پنهان دنبال می‌شود. به همین جهت این پست را به معرفی کتاب رمان جنایی اختصاص دادیم.

بهترین کتاب‌های رمان جنایی

شاید پیچیدگی شخصیت‌های داستان کلید اصلی موفقیت رمان‌های جنایی باشد. ترکیب خارق‌العاده یک کارآگاه زبردست و دستیار همه ‌فن حریف او کافیست تا به مطالعه رمان‌های جنایی و دنبال کردن داستان آنها علاقه‌مند شویم. در ادامه به معرفی کتاب رمان جنایی می‌پردازیم.

۱. معرفی کتاب رمان جنایی سکوت بره‌ها

رمان جنایی سکوت بره‌ها - یزد بوک

 عنوان: The silence of the lambs
نام مؤلف: توماس هریس (Thomas Harris)
مترجم: ندا نسبی
ناشر: حباب
اولین انتشار: ۱۹ مه ۱۹۸۸
سال چاپ:  ۱۴۰۰
نوبت چاپ: اول

خرید کتاب سکوت بره‌ها انتشارات دایره

سکوت بره‌ها یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های جنایی در آمریکا و اروپا است. در این اثر، ماجرایی جالب پیرامون یک روانپزشک آدمخوار و زیرک به نام هانیبال لکتر رقم می‌خورد. او یک فرد دیوانه و بسیار خطرناک است اما به طرز عجیب و باورنکردنی به مأمور اف.بی.آی کمک می‌کند تا قاتل سریالی را دستگیر کنند. نکته جالب این است که دکتر لکتر در اثر قبلی توماس هریس یعنی اژدهای سرخ یک حضور فرعی داشت اما اکنون بیشتر با شخصیت او آشنا می‌شویم.

در واقع سکوت بره‌ها یکی از سه‌گانه‌ توماس هریس است. با اژدهای سرخ و هانیبال این مجموعه هیجان‌انگیز تکمیل می‌شود. از جمله افتخارات این کتاب می‌توانیم به جایزه برام استوکر در ۱۹۸۸ و بهترین رمان آنتونی سال ۱۹۸۹ اشاره کنیم.

۲. معرفی کتاب رمان جنایی تابوت‌های دست‌ساز : گزارش واقعی از یک جنایت آمریکایی

تابوت‌های دست ساز - یزد بوک

 عنوان: The hand-carved coffins: a non-fiction account of an american crime
مؤلف: ترومن کاپوتی (Truman Capote)
مترجم: بهرنگ رجبی
ناشر: چشمه
اولین انتشار:  ۱۹۷۵
 چاپ: ۱۳۹۵
نوبت چاپ: دوم

خرید کتاب رمان جنایی تابوت‌های دست‌ساز : گزارش واقعی از یک جنایت آمریکایی انتشارات چشمه

داستان این رمان هیجان‌انگیز از ماه مارس ۱۹۷۵ در شهری واقع در یکی از ایالت‌های غربی و کوچک آمریکا آغاز می‌شود. این شهر جمعیتی کمتر از ۱۰ هزار نفر دارد، دارای ۱۲ کلیسا و ۲ رستوران است. متل این شهر تنها برای سرپناه دادن به یک مسافر، اتاق دارد.

شخصیت کارآگاه این ماجرا، به نام جیک پیر از سوی دایره ایالتی تحقیقات جرم شناسی استخدام شده‌است تا ماجرای قتل‌های سریالی که در ابتدا هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند را حل کند. بخش مهیج این قصه به تابوت دست ساز کوچکی برمی‌گردد که قتل‌ها را به هم مربوط می‌سازد. این هدیه‌ای است که قاتل یک روز قبل از جنایت برای مقتولین خود می‌فرستاد.

۳. معرفی کتاب رمان جنایی راز خدمتکار

خدمتکار از پشت درهای بسته او همه چیز را می بیند

 عنوان: The housemaid’s secret
مؤلف: فریدا مکفادن (Freida McFadden)
مترجم: مریم علیزاده ‌میلانلو
ناشر: کوله پشتی
 اولین انتشار: ۲۰ فوریه ۲۰۲۳
نوبت چاپ: هفتم

خرید خدمتکار از پشت درهای بسته او همه چیز را می بیند انتشارات کوله پشتی

یک دختر جوان به‌عنوان خدمتکار در یکی از باشکوه‌ترین املاک متعلق به خانواده وینچستر مشغول به کار می‌شود. داستان یک فلش بک به ۳ ماه قبل دارد. در اتاق نشیمن و روی کاناپه چرمی کاراملی رنگ، گفتگویی بین نینا وینچستر، خانم خانه و دختر جوان شکل می‌گیرد. ماجرا از آنجایی جالب خواهد شد که شخصی با هویت نامشخص در اتاق زیر شیروانی منزل وینچستر به قتل رسیده‌است.

پلیس مشغول بررسی صحنه جرم است و میلی کالووی، همان دختر خدمتکار کنار افسر پرونده نشسته‌است. او به پلیس می‌گوید که هیچ اطلاعی نسبت به کل این حادثه قتل ندارد. از افتخارات این اثر می‌توانیم به‌عنوان پرفروش‌ترین نیویورک تایمز و نامزد دریافت جایز گودریدز در ژانر رازآلود اشاره کنیم.

بیشتر بخوانید
کتاب برای افزایش اعتماد به نفس

۴. معرفی کتاب رمان جنایی هیچ وقت دروغ نگو

هیچ وقت دورغ نگو - یزد بوک

 عنوان: Never lie
مؤلف: فریدا مکفادن (Freida McFadden)
مترجم: صبا ایمانی
ناشر: نون
اولین انتشار:  ۲۰۲۲
 چاپ: ۱۴۰۲
نوبت چاپ: سوم

خرید کتاب هیچ وقت دورغ نگو انتشارات نشر نون

این رمان جذاب درباره زن و شوهری است که در ششمین ماه زندگی مشترک خود به دنبال یک خانه هستند. آنها بر مبنای پیشنهاد مشاوره املاک از شهر منهتن به سمت جاده‌ای حرکت می‌کنند و برف سنگینی که می‌بارد جاده باریک را لغزنده کرده‌است. مکان یاب از کار افتاد و در این فکر هستند که برگردند. اما ناگهان نور مشکوکی از خانه نمایان می‌شود.

آنها در حالی که دستگیره یخ‌زده را می‌چرخانند، وارد خانه می‌شوند. پاتریشیا و ایتن، زن و شوهر ماجرا، کتابخانه قدیمی را دیدند که دست‌نوشته‌های صاحب خانه، دکتر ادرین هیل در آنجا بود. او روانشناسی است که چند وقت قبل خبر قتل آن در سراسر شهر پخش شده بود. پاتریشیا و ایتن با خواندن رونوشت فایل‌های صوتی بیماران دکتر هیل با راز مشکوکی در آن خانه روبرو خواهند شد.

۵. معرفی کتاب رمان جنایی زمان اشتباه، مکان اشتباه

زمان اشتباه، مکان اشتباه - یزد بوک

 عنوان: Wrong place wrong time: a novel
مؤلف: جیلیان مک‌آلیستر (Gillian McAllister)
مترجم: روناک احمدی آهنگر
ناشر: نون
اولین انتشار:  ۲۰۲۲
 چاپ: ۱۴۰۲
نوبت چاپ: هفتم

خرید کتاب زمان اشتباه، مکان اشتباه انتشارات نون

کتاب با این جمله آغاز می‌شود “روز صفر، درست بعد از نیمه‌شب، جنیفر از اینکه ساعت‌ها را امشب به عقب می‌کشند خوشحال است. یک ساعت بیشتر، او وقت دارد که وانمود کند منتظر برگشتن پسرش تاد نیست”. داستان از آنجایی شروع خواهد شد که تاد، پسر ۱۸ ساله جنیفر و کِلی، یک غریبه را به قتل می‌رساند. جنیفر در این فکر است که اکنون آینده پسرش تباه خواهد شد.

در این رمان با یک حادثه عمیق روحی برای یک مادر مواجه خواهیم شد و جیلیان مک‌آلیستر به خوبی با قلم خود توانست تمام جزئیات آن را خلق کند. از جمله جوایز این اثر می‌توانیم به پرفروش‌ترین نیویورک تایمز، منتخب مجله یو.اس.ای تودی و بهترین کتاب ماه مارچ ۲۰۲۳ از نگاه واتراستونز اشاره کنیم.

۶. معرفی کتاب رمان جنایی خواهر خوب

خواهر خوب - یزد بوک

 عنوان: The Good sister
مؤلف: سالی هِپورت (Sally Hepworth)
مترجم: راحله نظری
ناشر: کوله پشتی
اولین انتشار: ۲۷ اکتبر ۲۰۲۰
 چاپ: ۱۴۰۱
نوبت چاپ: دوم

این داستان دو خواهر دوقلو به نام‌های رز و فرن است. رز همواره حامی فرن بود. اکنون رز متوجه می‌شود نمی‌تواند صاحب فرزند شود و فرن با چالشی بزرگ روبرو شده‌است. زیرا تصمیم‌ می‌گیرد تا با مردی ازدواج کند و فرزند خود را به رز بدهد.

در این بین رز به دلیل شکست عاطفی به روان‌درمانگر مراجعه کرده و باید خاطرات کودکی خود را بنویسد. ماجرای ما از آنجایی جالب می‌شود که رازهای گذشته این دو خواهر نمایان می‌شوند. فضاسازی و توصیف قصه به‌قدری قوی است که مخاطب به مرور به جای خواهر خوب، با یک فرد ترسناک روبرو خواهد شد و پایان ماجرا بسیار تکان‌دهنده است.

۷. معرفی کتاب رمان جنایی سنگ، کاغذ، قیچی

سنگ، کاغذ، قیچی - یزد بوک

 عنوان: Rock paper scissors
مؤلف: آلیس فینی (Alice Feeney)
مترجم: سحر قدیمی
ناشر: نون
اولین انتشار: ۱۹ اوت ۲۰۲۱
 چاپ: ۱۴۰۱
نوبت چاپ: اول

 

خرید کتاب سنگ، کاغذ، قیچی انتشارات نشر نون

خرید کتاب سنگ، کاغذ، قیچی انتشارات کتاب مجازی

در داستان سنگ، کاغذ، قیچی با شخصیت‌ آملیا و آدام آشنا خواهیم شد. ماجرا از فوریه ۲۰۲۰ آغاز می‌شود. این زوج به پشنهاد مشاوره خانواده می‌خواهند با سپری کردن آخر هفته در سفر، زندگی مشترک خود را نجات دهند. آملیا هنگام رانندگی از لندن تا اسکاتلند با خود می‌گوید ” اتوموبیلم، مثل خودم در ۱۹۷۸ متولد شد. اگر مراقب وسایل خود باشید، یک عمر دوام می‌آورند اما شوهرم می‌خواهد هردوی ما را با مدل جدیدتری عوض کند”.

بیشتر بخوانید
خرید پول ارز و بانکداری جدید

مشکل اصلی آنها با بیماری آدام که نمی‌تواند چهره افراد را تشخیص دهد، وخیم‌تر شد. آملیا اینطور تصور می‌کند که برای همسرش یک غریبه است. آنها در تمام لحظات با این بیماری آدام دست و پنجه نرم کرده‌اند. در ادامه مسیر، با رفتن به هتلی در کنار دریاچه بلک‌واتر برای این زوج ماجرایی تازه رقم خواهد خورد.

از افتخارات این اثر می‌توانیم به موارد بسیاری اشاره کنیم زیرا آلیس فینی برای طرفداران رمان‌های جنایی بسیار آشنا است. نکته قابل توجه این است که پلتفرم نتفلیکس به زودی براساس این رمان جذاب، یک فیلم خواهد ساخت.

جمع‌بندی

چیزی که اغلب به جذابیت ماجرای رمان‌های جنایی می‌افزاید این است که بر مبنای متن آنها، فیلم و سریال‌های خارق‌العاده‌ای ساخته می‌شود. به همین جهت ما این پست را به معرفی کتاب رمان جنایی در ۷ عنوان اختصاص دادیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.